

Brixton is al sterk aanwezig bij de lichtere motoren en nu breiden ze naar boven uit met de Crossfire 500 en de Crossfire 500X. Bron: Motoren & Toerisme
De voertuigen met de nieuwe X-gerichte ontwerplijn krijgen de naam “Crossfire”. Ze vormen een eigen ontwerplijn en ook de naam volgt een eigen strategie. Crossfire benadrukt het “Cross” oftewel de X in de tank, de term “Fire” in de naam staat voor de vurige passie.
het nieuw opgerichte ontwerpcentrum in het KSR-hoofdkantoor in Krems, Oostenrijk vertaalt deze filosofie in de vorm van de Crossfire 500. Een motor die met zijn 35 Kw (47 pk bij 8.500 opm) nauw binnen de regels van een A2-rijbewijs kleurt. De watergekoelde tweecilinder in lijn met een inhoud van 486 cc zorgt voor deze cijfers en het totale gewicht bedraagt 180 kg (droog).
Naast het basismodel lanceert Brixton van bij de start ook de Crossfire 500X, deze moet het vooral hebben van zijn duistere look. De eigenzinnige tank waarin de letter X wordt uitgebeeld, zuigt alle aandacht naar zich toe. Het is een opmerkelijk maar geslaagde zet. Ook de rest van het ontwerp is in balans en zeker de slanke achterzijde waarin het zadel uitloopt scoort punten. Prijzen kennen we nog niet, maar Brixton weet zijn producten tot nu toe behoorlijk concurrentieel aan de man te brengen dus verwachten we met dit model niets anders. Voor de aanvang van volgende zomer zouden de eerste modellen worden geleverd.