CB 1100EX, een bekend gezicht

De Honda CBR1100 EX is een moderne luchtgekoelde viercilinder met een pittig uitlaatgeluid. Aantrekkelijke kenmerken, zoals de zijpanelen in geborsteld aluminium en spaakwielen, creëren een uiterlijk dat recht uit de seventies lijkt te komen. Met een verbeterd motorblok, slipperkoppeling en Showa-ophanging – die veel mooi chroom toont – ziet hij er niet alleen uit om van te dromen, hij rijdt ook als een droom.

 De CB1100 EX is uitgerust met roestvrij stalen wielen, 41 mm Showa Dual Bending Valve voorvork met instelbare veervoorspanning, chroom achterschokbrekers, hertekend in- en uitlaatsysteem en een assist slipperkoppeling.
De CB1100 RS heeft het uiterlijk van een klassieke superbike en is uitgerust met een 43 mm Showa Dual Bending Valve two-piece voorvork, achterschokbrekers met extern reservoir en scherper getekend frame. Sportieve gegoten 17-inch aluminium velgen met dubbele radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen en zwevende remschijven. Het motorblok heeft een assist slipperkoppeling en een verbeterd in- en uitlaatsysteem.

CB1100 RS

Oog voor detail

De vormen van een rauwe racemotor uit de jaren zeventig, met een vleugje caféracer.

De CB1100 RS zal de aandacht trekken vanaf het moment dat je hem start. Het pittige geluid uit de chromen dempers doet denken aan de sound van de CB750, en zal niet onopgemerkt blijven. Deze motor biedt een duidelijke meerwaarde. Het is een straatmotor met opvallende ophanging, zwevende remschijven, een sportieve brandstoftank en slanke richtingaanwijzers. Oogverblindend!

Caféracer of roadster?

Wat is jouw stijl: een rauwe custom of een pure klassieker?

 

Bron: Honda Motorfietsen Nederland

Share this article

You May Also Like