De 10 meest ingeschreven motorfietsen van het 1e kwartaal

Onlangs kon je lezen welke merken het best presteerden op de Belgische motormarkt en dat tijdens de eerste drie maanden van 2019. Vandaag schotelen we u de meest ingeschreven modellen voor. Daarbij beperken we ons tot motorfietsen. We tellen overlopen de 10 meest ingeschreven motorfietsen in aflopende volgorde, vanaf het nummer 10.

10. Kawasaki Versys 1000 – 70 inschrijvingen

Kawasaki Versys 1000 | SE
Motor: vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor viertakt
CI: 1.043 cc
Rijklaar gewicht: 257kg
Vanaf: € 13.599,00

9. Kawasaki Z650 – 78 inschrijvingen

Kawasaki Z650
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor viertakt
CI: 649 cc
Rijklaar gewicht: 187kg
Vanaf: € 6.999,00

8. KTM 125 Duke – 79 inschrijvingen

KTM 125 Duke
Motor: vloeistofgekoelde eencilinder viertakt
CI: 124,7 cc
Drooggewicht: 137 kg
Vanaf: € 4.699,00

7. Kawasaki Versys 650 – 82 inschrijvingen

 

Kawasaki Versys 650 | SE
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor viertakt
CI: 649 cc
Rijklaar gewicht: 217kg
Vanaf: € 7.699,00

6. Yamaha XSR 900 – 91 inschrijvingen

Yamaha XSR900 | Abarth
Motor: vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor viertakt
CI: 847 cc
Drooggewicht: n.b.kg
Rijklaar gewicht: 195kg
Vanaf: € 9.999,00

5. Yamaha Tracer 900 – 94 inschrijvingen

Yamaha Tracer 900 | GT
Motor: vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor viertakt
CI: 847 cc
Rijklaar gewicht: 214kg
Vanaf: € 10.999,00

4. Yamaha MT-07 – 100 inschrijvingen

Yamaha MT-07
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor viertakt
CI: 689 cc
Drooggewicht: n.b.kg
Rijklaar gewicht: 182kg
Vanaf: € 6.999,00

3. BMW R 1250 RT – 116 inschrijvingen

BMW R 1250 RT
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder boxer viertakt
CI: 1254 cc
Rijklaar gewicht: 279kg
Vanaf: € 18.600,00

2. Kawasaki Z900 – 135 inschrijvingen

Kawasaki Z900
Motor: vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor viertakt
CI: 948 cc
Rijklaar gewicht: 210kg
Vanaf: € 9.199,00

1. BMW R 1250 GS (Adventure) – 530 inschrijvingen*

* Omdat de BMW R 1250 GS en z’n Adventure-variant nagenoeg technisch gelijk aan elkaar zijn, hebben we in deze lijst beide varianten samengevoegd. In de officiële FEBIAC-statistieken staan beide R 1250 GS-varianten weliswaar gesplitst. Zo werden er van het basismodel 283 eenheden ingeschreven, terwijl de Adventure-versie 247 inschrijvingen op z’n conto heeft.

BMW R 1250 GS
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder boxer viertakt
CI: 1254 cc
Drooggewicht: n.b.kg
Rijklaar gewicht: 249kg
Vanaf: € 16.960,00
BMW R 1250 GS Adventure
Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder boxer viertakt
CI: 1254 cc
Drooggewicht: n.b.kg
Rijklaar gewicht: 268kg
Vanaf: € 18.560,00

Tekst: Bart Jacobs

Foto’s: Motoport Goes, BMW, Kawasaki, KTM, Yamaha

Share this article

You May Also Like