De Hayabusa 1300 ABS

Tijdens de introductie van de eerste Hayabusa, ruim 10 jaar geleden, waren de prestaties zo enorm dat deze zelfs vragen opriepen binnen de Tweede Kamer. De Hayabusa 1300 ABS is zo uniek dat hij in geen enkel hokje te plaatsen is. Nieuwe kleurstellingen en uitgerust met krachtige Brembo high-performance Monoblock voorremklauwen en de zekerheid van ABS!

 

schermafbeelding-2016-09-17-om-19-17-42

 

Motorblok

De Hayabusa 1300A is uitgerust met een extreem krachtig motorblok dat zich onderscheidt met zijn vlakke koppelkromme, waardoor het accelereren moeiteloos gaat.  Het basisconcept is ongewijzigd gebleven, met vloeistofkoeling, een ram-air verticaal inlaattraject. De cilinderwanden zijn gecoat met SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material). Met een cilinderinhoud van maar liefst 1.340 cc.

 

Rijwielgedeelte

Het rijwielgedeelte van de Hayabusa, dat zich ruimschoots bewezen heeft, bestaat uit een lichtmetalen twin-spar frame, dat opgebouwd is uit een combinatie van gegoten en geëxtrudeerde componenten.

Remsysteem

De Brembo Monoblock voorremklauwen zijn licht en stijf en geven de berijder bovendien een nog uitstekende feedback tijdens het remmen. De diameter van de zuigers is maar liefst 32 mm, waardoor er een grote remkracht kan worden overgebracht of de remschijf. Het lichtgewicht high-performance ABS systeem is zeer compact en geeft de berijder nog meer zekerheid tijdens het remmen.

Styling
De Hayabusa staat bekend om zijn gestroomlijnde, in de windtunnel ontwikkelde aërodynamische vorm. Maar de gestroomlijnde vorm van de Hayabusa is niet alleen maar een theoretische oefening maar het product van een geïntegreerd ontwerp waarbij het uitgangspunt was dat motorfietsen gemaakt zijn om op te rijden.

 

Voor specificaties klik hier.

 

Bron: Suzuki Nederland

Share this article

You May Also Like