Alle verlichting op de CB1000R is LED. Het eerste wat je opmerkt, is de dunne ronde koplamp met zijn in metaaltint gelakte rand. Het is een kenmerkende eigenschap met een onderscheidende, hoefijzervormige lichtring en een in het oog springende lichtfunctie met twee banen.

Dubbele, radiaal gemonteerde schijfremmen voor beschikken over remklauwen met 4 cilinders en samen met het ABS leveren ze een ongelooflijke remkracht en gevoel, precies wat je onder alle rijomstandigheden nodig hebt.

Een 4-2-1 uitlaatsysteem omsluiten de nieuwe motor; boven 5500 omw/min produceert het een diep en rauw geluid. Je hoort de CB1000R al voordat je hem kunt zien.

Deze Honda is ontworpen rond een nieuw frame dat is gekoppeld aan hoogwaardige Showa-ophanging en ABS-remmen. De voorrem heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De 998 cc viercilinder in-lijn wordt gecontroleerd via Throttle By Wire, 3 rij-modi plus een USER-modus. Hij beschikt ook over een Assist/Slipper-koppeling, motorrem, Honda Selectable Torque Control (HSTC), volledige LED-verlichting en een LCD-instrumentenpaneel.