

Een prachtig afgewerkte machine met tal van functies die uitblinken in comfort, technologie en innovatie. Throttle By Wire (TBW) met 4 rij-modi, Dual Clutch Transmission (DCT) met 7 versnellingen, Honda Selectable Torque Control (HSTC), volledig nieuw motorblok en chassis, gecombineerd met een hertekende voorophanging; de nieuwe Gold Wing tilt touren naar een nieuw niveau.
Met de grotere 24 liter tank, beschermingsbuizen, bodemplaat en een langere veerweg – voor nog meer grondspeling – biedt deze motor onmiddellijk vertrouwen bij het rijden over ruw terrein. Voeg daar DCT, Assist/slipperkoppeling, TBW, 3 rij-modi en verwarmde handvaten aan toe en je kunt nog verder op verkenning uit. Omdat True Adventure nooit stopt.
Een minimalistische look in vergelijking met de Adventure Sports. Gladder, doelgericht en lichter, maar zijn hart – een motorblok met een nieuwe in- en uitlaat dat meer vermogen levert via TBW – klopt nog hetzelfde. De combinatie van 3 rij-modi met HSTC levert een rijgedrag op uw maat, ondersteund door de Assist/slipperkoppeling. De nieuwe negatieve LCD-meter lijkt sterk op de lay out van de Dakar racemotor.
Een viercilinderblok met hopen koppel in het middengebied is een klasse op zich. TBW, 3 rij-modi en motorrem – met Honda Selectable Torque Control – leveren bruikbare en controleerbare kracht over het volledige toerengebied. Lichter dan het vorige model. In zijn spoor volgen twee kleinere neven met evenveel attitude: de CB300R en CB125R.
Bron: Honda Nederland