Yamaha YZF-R1M: een 200 pk crossplane motor

Met een 200 pk crossplane motor, een compact aluminium/magnesium chassis en lichtgewicht carbon kuipwerk combineert de YZF-R1M van de MotoGP YZR-M1 afgeleide technologie met het race DNA van de R-serie.

Door een verbeterd Quick Shifter Systeem (QSS) kunt u soepel op- en terugschakelen, voor nog kortere rondetijden. De geoptimaliseerde Electronic Racing Suspension (ERS) past de demping automatisch aan voor meer controle tijdens het remmen, accelereren en in bochten. Door een nieuwe interface kunt u nog gemakkelijker een modus selecteren.

De nieuwe ECU werkt met het Quick Shifter Systeem (QSS) en het Lift Control System (LIF) zodat u sneller kunt accelereren. De gerestylede graphics op het kuipwerk vestigen de aandacht op de lichtgewicht carbon structuur.

Overzicht

  • 998 cc, 200 pk viercilinder crossplane-motor
  • Aluminium Deltabox chassis met korte wielbasis
  • Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS)
  • Quick Shift System (QSS)
  • ‘Control Unit’ met draadloze remapping
  • Carbon kuipwerk in de stijl van de MotoGP YZR-M1
  • ‘Inertial Measurement Unit’ meet gyroscopische krachten in alle 3D-bewegingsrichtingen
  • Lift Control / Launch Control / Slide Control
  • Opwaarts gerichte swingarm en magnesium subframe
  • Magnesium achterframe
  • Exclusieve Yamaha Racing Experience voor R1M bezitters
  • Dwarshellinggevoelige ‘Traction Control’ en ‘Slide Control’

 

Bron: Yamaha Motoren Nederland

Share this article

You May Also Like